niedziela, 10 maja 2015

DOMOWY SPOSÓB ROBIENIA FOREMEK NA MUFFINY

Przyznam się jestem miłośniczką muffinek słodkich jak i słonych, robię je w bardzo dużych ilościach eksperymentując różne przepisy, jak i tworząc swoje własne. Mam nadzieję, że wkrótce się z Wami swoimi ulubionymi podzielę - jak porobię zdjęcia.

Zawsze piekłam muffiny w specjalnych papilotkach, które można kupić bez problemu praktycznie w każdym sklepie. Kiedyś robiąc bardzo późnym wieczorem zabrakło mi papilotek, a sklepy miałam już pozamykane ciasta zostało mi bardzo dużo, a do tego moje ulubione - czekoladowe. Mam różne formy na babeczki metalowe (te wykorzystuję tylko do słonych) oraz silikonowe. Nie lubię w nich robić, choć są wygodne tylko do mojego piekarnika dużo na raz nie włożę za jednym razem. Więc nie zastanawiając się długo włączyłam internet i znalazłam sposób na domowe papilotki. Wbrew pozorom jest to naprawdę prosty i szybki sposób ich wykonania. Najdłużej czasu schodzi na powycinanie kwadratów, ale po kilku dochodzi się do bardzo szybkiej wprawy. Ja mam zwyczaj zrobienia tych kwadratów dużo, dużo wcześniej np. oglądając swój ulubiony serial , potem składam je do zamkniętego pojemnika i tak leżą do czasu gdy są potrzebne. Ostatnio moja koleżanka zachęciła swoje dziecko , by zrobiło jej parę sztuk .Dziecko miało przy tym wiele radości i zabawy, mama spokój - nie przeszkadzało jej pod czas gotowania.

Przyznam się, że przez przypadek odkryłam ten sposób i powiem od tamtej pory robię tylko w takich. Bardzo łatwo odchodzą od upieczonego ciasta, nawet po kilku dniach, a które z Was robią w oryginalnych papilotkach wie o czym mówię, czasami jest problem przy czekoladowych i z owocami. Choć ja mam zwyczaj wyjmowania muffinów z foremek po ostudzeniu, gdyż dla mnie tak lepiej ładniej się prezentują.
Wbrew pozornie foremki te są bardzo masywne i nie tracą kształtu po wlaniu do nich ciasta, można ustawić tak jak ja na zwykłej blaszce wlać ciasto i mogą tak stać, a potem tylko po upieczeniu jednych mam gotowe następne, w ten sposób oszczędzamy czas.

DOMOWY SPOSÓB WYKONANIA FOREMEK NA MUFFINY.
Potrzebne jest:

  • papier do pieczenia
  • folia aluminiowa
  • nożyczki
  • linijka
  • ołówek lub długopis
  • szklanka
1. Na papierze do pieczenia rysujemy kwadraty o wymiarach 14 X 14, wycinamy.

2. Z foli aluminiowej wycinamy pasy o wymiarach 14 X 28 cm, wycinamy. 

3. Każdy pasek foli składamy na pól, tworząc kwadrat o boku 14 cm. 

4. Na każdy kwadrat folii aluminiowej kładziemy kwadrat papieru do pieczenia. 

5. Na środku postawić szklankę. 


6. Dłonią przyłożyć folię do boków szklanki. 

7. Wyjąć szklankę i gotowe 


Można użyć dowolnej wielkości i kształtu szklanki tworząc różnego rodzaju foremki. A po upieczeniu lekko rozchylamy folię aluminiową i w ten o to sposób szybciutko wyjmujemy swoje ulubione babeczki. 
Krawędzie foremek są nierównomierne, można je lekko dociąć, ale ja osobiście wolę takie i nie widzę potrzeby. 

A tutaj prezentuję zdjęcie po upieczeniu muffin w domowej roboty foremkach. 
Print Friendly and PDF

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

drukuj/print