niedziela, 10 maja 2015

BABKA ŁACIATA

Składniki:
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 3 / 4 szklanki cukru
  • 250 g margaryny
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 1 - 2 łyżeczek kakao
  • 1 szklanka mąki
  • 3/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 4 jajka
Przygotowanie:
Mąkę pszenną i ziemniaczaną wraz z proszkiem do pieczenia przesiewamy. Margarynę rozpuszczamy i odstawiamy do ostygnięcia. Ubić jajka z cukrem i cukrem waniliowym do momentu zbielenia. Następnie dodać przestudzona margarynę, lekko wymieszać. Na koniec dodać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i dokładnie wymieszać. Ciasto podzielić na dwie części, do jednej dodać kakao. 
Spotkałam się z różną ilością podziału ciasta. Większości ciasto dzielone jest równo na pół, ja osobiście dzielę ciasto na 3 / 4 ciasta jasnego i 1 / 4 ciasta ciemnego. 
Ja podaję swój sposób robienia, ale każdy z Was może zrobić inaczej według własnego gustu, upodobania, fantazji. 
Na blachę wysmarowanej masłem i obsypanej bułką tarta wlać ciasto jasne, na wierzch na środek wlać ciasto kakaowe lub drugim moim sposobem gdy mam czas robię ciastem ciemnym esy - floresy. 

Piec 45 minut w temperaturze 180 stopni C. 


Print Friendly and PDF

2 komentarze:

  1. Uwielbiam robiłam ostatnio ale dodałam błonnik kakaowy zamiast kakao.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciekawy pomysł, błonnik wspomaga trawienie, a można prosić jak będzie zdjęcie ciasta w przekroju jak wyszedł gdyż jestem ciekawa - zainteresował mnie pomysł

      Usuń

drukuj/print